Member details

Producers, Live-Act's, DJ's & Muzikanten

Sort by: -Old first- | New first

15 Jun, 09:10
ik wil een studio inrichten welke mengtafel te kiezen welke is goed en niet te duur ? ik ga house muziek maken groet DJ EVILREDDRAGON
15 Jun, 12:01
In dat geval moet je eerst eens gaan kijken, op het moment dat je alleen met software gaat werken, heb je geen mengtafel nodig. Als je nu wel externe apparatuur hebt, tel dan simpelweg alle uitgangen bij elkaar op, dan weet je ongeveer hoeveel je kanalen je nodig hebt.

Ik heb zelf een Mackie mixer, mijn mening is dat qua mixers Mackie een van de beste producten neerzet. Ga kijken of je een leuke tweedehandse kunt vinden.

Gr. Hans
15 Jun, 20:39
die nieuwe zed serie van allen and heath is ook niet duur is met ingebouwde usb interface en komt met software
18 Jun, 15:36
toft atb rules !
19 Jun, 13:14
Hmm... mischien moet je als eerste is naar je naam kijken als je house gaat producen...?:-p
is meet een HC naam ofzo...:-p

Ik zou zeggen... wees niet al te zeunig met je geld, en ga gewoon voor het beste geluid en meeste opties. de pioneer djm 800 is duur, maar die kan je ook priema gebruiken als je later wilt gaan draaien. En de kwaliteit is echt TE gruwelijk goed gewoon!

Groet en succes, adlh
21 Jun, 09:10
ik ga denk ook voor een pioneer mixer de djm 800 met 2 cdj-1000mk2 ik heb nu een img stage line 8 kan mpx 800 en een numark 1260x en twee technics sl1200mk2 ps een dj naam krijg je maar wat heeft dat te maken met welke mixer ik nodig heb? zinloze opmerking ! groet bedankt DJ EVILREDDRAGON
2 Jul, 14:38
Ik snap niet waarom er hier een djm-800 wordt aangeprezen wanneer er info gevraagd wordt over een studio-mixer... Ik maak muziek en draai ook als dj; maar een dj-mixer is niet echt geweldig in een studio-setup. Goed, een djm-800 is ook als midi-controller te gebruiken, maar toch.
Dan zou ik voor een software studio toch eerder op zoek gaan naar een combi tussen mixer, midi-controller en audio interface. Bijvoorbeeld de al eerder genoemde Mackie, of Digidesign. Zelf gebruik ik een Tascam FW-1884, en die vind ik geweldig.

Ben het ook niet eens met de stelling dat je geen mixer nodig hebt voor een software studio. Voor afmixen e.d. is er niks beter dan "hands-on control". Dat werkt fijner dan het schuiven van kanalen met je muis, is effectiever en functioneler!
En in een software-studio wil je ook wel eens externe geluidsbronnen opnemen, lijkt me; ook dan is een mixer onmisbaar.
5 Jul, 17:30
weten jullie wat een goede mixer is met mischien geluidskaart er in gebouwd + direct ook midi controller ? Ik werk zelf met fl studio en gebruik ook aneloog synth. Ik wil graag een 16 kanaals mixer dat ik er ook nog een band opname me' kan maken. Hoofddoel house muziek natuurlijk maar af en toe wil ik ook wat met een band kunnen iemand mischein suggesties.

greetz dj Sverre

:dj:
6 Jul, 00:33
16 Channels of Premium Analog Mixing, with 24-Bit/96kHz FireWire I/O ongeveer %u20AC1200 exclusief geluidskaart maar ik vind analoog beter. want met deze kan je niet trug naar je boxen wel als je hem zonder geluidskaar gebruikt maar dan is er een goed kopere optie met fire wire is het 16 kanalen rechtstreeks in computer. maar waarom heb je zo veel kanalen nodig als je hous gaat doen dan is dit volgens mij over kill. als je een band gaat opnemen dan zijn zo veel kanalen wel weer nodig. een gitaar zanger mics voor drumstel achtergrond zangers.
je kan ook een voor een alle sporen inspelen en zingen en daarna mixen etc...

TWO YEARS IN THE MAKING...
The goal for Mackie's flagship Onyx series of small-format mixers was to bring premium analog sound, expanded features, and streaming FireWire connectivity to both recording and live sound environments. To pull all this off, we started with a team of veteran audio product engineers from the great Pacific Northwest (aka Woodinville, Washington). The Onyx team quickly set out by specifying the highest-quality analog components--from premium op-amps to IC chips costing exponentially more than previous designs. In many cases, we developed components completely from scratch. With Greg Mackie himself steering Onyx mixer layout and design, we took a "real world" approach to the entire process.

ONYX MIC PREAMPS
Because a great mixer starts with great mic preamps, we invested significant R&D efforts into developing our new flagship Onyx mic preamps. These preamps build upon our already-impressive XDR design to meet or surpass expensive esoteric standalone mic pres in terms of fidelity, headroom and transparency%u2014as well as improved radio frequency (RFI) rejection and wider dynamic range
6 Jul, 00:37
er is bijna geen goed of niet goed je moet eerst denken wat je er mee wilt doen

ik zoueerst even dit leze daar staat stap voor stap uitgelegd voor noobs (lees beginnenlingen)http://www.tweakheadz.com/home_studio_history.htm

ga je via hardware of software. als software begin dan met een goeie computer + geluidskaart daarna pre amp (focusrite bijv)
of mixer macky plus een goeie mic en bijvoorbeeld een midifader box goede monitor speakers etc....

met een midi faderbox kom je al een heel eind als je soft ware based gaat dan kan je alle digi knopjes van bijv reason besturen
denk ook aan mic, geluidskaart, geluidsdichteruimte, goede computer 2 gig werkgeheugen

succes
6 Jul, 14:02
computer zit wel goed heb een Intel Core 2 Quad Q6600 geen problemen dus. Maar waarom veel kanalen ja ik maak house muziek daar ben je niet veel voor nodig maar af en toe doe ik ook geluid van bands wil dus ook gelijk opname's kunnen maken. Dus daar voor toch 16 kanalen. Maar het lijkt mij dus makkelijk als er een mengtafel is die ook gelijk midi kan. Je kan er ook wel weer midicontrollers bij kopen maar het neemt nog meer ruimte in beslag. Ik heb nu een geluidskaart van terratec maar die gaat weg. Dus daarom ben ik nu dus op zoek naar een goede geluidskaart een midi controller en een 16 kanaal mengtafel. Ik werk dus met hardware en software. Maar als er mengtafel is met al deze opties is dat dan een domme set om aan te schaffen is het beter om alles niet in een te hebben ? Het gaat mij echt om de ruimte alles word zo vol. ( voor de rest ik heb al ervaring met midi enz weet hoe dat werkt alleen kan ik zo niet een goede mengtafel vinden die aan mijn ijzen voldoet dus mischien bestaat het nog niet ? ) In iedergeval al bedant voor de info die hier nu staat :-d
7 Jul, 09:40
Goede mixer incl. geluidskaart en MIDI-controle;
-Mackie Onyx (ook al eerder genoemd)
-Digidesign 003 Factory
-M-Audio ProjectMix I/O
-Tascam FW-1884

Dan heb je alles in 1. Voordeel m.b.t. kanalen is, dat je digitaal een vrijwel oneindig aantal kanalen hebt, omdat je steeds 8 kanalen "op kunt schuiven".
Voor opname van een band is het echter noodzakelijk om in etappes op te nemen. Als je een echt grote mixer wilt van redelijke kwaliteit ben je echter net zoveel geld kwijt als voor een kleine auto ;-)

Extra midi controller is trouwens niet echt overbodig; maar dan heb je het over bijv. een keyboard en wat extra knoppen/pads om bijvoorbeeld je drums of soft-/hardware synths aan te sturen.

Voordeel van bijv. een Mackie is, dat je extra fader-uitbreiding kunt kopen om aan je bestaande module te koppelen, en zo dus het aantal faders te vergroten.
Voor een thuis-studio is zo' n alles-in-een oplossing prima.

Succes!

7 Jul, 21:46
ke' hier heb ik wat aan :-d

maar als ik nu een mixer zou willen van een goed kwaliteit

wat voor bedrag kost dat ^o)
8 Jul, 00:37
1000 tot 1200 voor een redelijke; maar 2e hands ook wel voor veel minder te vinden.

Subject Started by  Replies   Last 
Nice Guy Eddy
116 yesterday, 11:27
Kelly Wanmaker
2 Wednesday, 05:45
Carlos
1 Wednesday, 05:43
Fridolijn
0 13 Aug, 16:21
Muis (d.j.)
0 7 Aug, 14:34
Muis (d.j.)