Wat mij opgevallen is dat als mensen al een beat maken of een vocal afmixen enz dat ze zich zelf al een producer noemen ..
Maar wanneer kan jij je zelf een producer noemen .. ?
Als je GELD in je zakken hebt om datgene dat je hebt ingespeeld, gecorrigeerd, nagelopen, ingezongen, uitgemixt, premixage gemaakt, en gemasterd hebt. Ook nog eens kan laten persen, pluggen en releasen (zodat ie in de shop terechtkomt).
- Als je muziek maakt in je studio, ben je studiomuzikant, arrangeur, componist of MUZIEKPRODUCER (zo luidt de functie volgens vele contracten).
- Als je alles hebt geleerd en vervolgens enkele masterclasses zal nemen, zul je erachter komen dat je vaak de theorie opzij moet leggen om muziek te maken(???)...(hear my profile-various styles and languages)
Hey Tura,
het voornaamste wat ik produceer is toch wel waar mijn hart ligt. En dat is electronische muziek. En dan het lieft de genres (latin)house, club en electro...
Wat produceer jij dan Tura? Lees graag van je! Groetjes, Johnny
denk dat opleiding niet echt als maatstaf geld, het is een vrij beroep, als je goed ben ben je goed, opleiding of niet, doe zelf ook een opleiding compositie & productie, maar zou zelf meer waarde hechten aan ervaring en expertise puur op het vlak van produceren.
Hey Tura, thanks voor je reactie man...
jammer dat Hind je nummer niet heeft genomen... wat betreft mijn producties check eens the2nefuse.hyves.nl daar staan al mijn/onze producties in
To Yoon vs Wessols...
Ben het met je eens dat ervaring en expertise uiteindelijk het meeste telt.. helemaal in dit vak!
Wat betreft het woord 'producer' Als je VanDale volgt mag iedereen die audiovisueel iets voortbrengt al producer genoemd worden. Of je dan ook binnen de club een producer bent.. dat is een ander verhaal.
Zodra je praktisch kan produceren val je al in het kopje producer. In mijn geval ben ik zelf eigenaar van een studio en verdien mijn centen met produceren en reduceren van muziek. Ben ik een producent? Ik zeg daar vol ja tegen. Zodra je bekend staat als producent mag je de tittel dragen en niet zoals velen al doen bij een beatje die vaak niet eens klinkt.
Ik denk iedereen dat iedereen die produceert zich producer mag noemen. Je produceert toch muziek? Er is natuurlijk wel verschil tussen producers en wat tot zijn mogelijkheden behoort. je hebt prutsers en je hebt zeer goeie producers.
naar mijn idee ben je een producer als je weet hoe je met studio aperatuur om kunt gaan er het maximale uit kunt halen als je 1 beat maakt en er dan wat tekst bij blert noem ik dat misplaats talent het kan wel goed zijn maar produceer iets want iedereen met te veel vrije tijd kan een beat maken als je een producer bent ken je de kunst van het opnemen